Jom Klik!

18 April, 2010

email dari siti nadzirah binti anuar (abg ngai)..

Assalamu'alaikum...

Salam muhibbah semua. Nk kena perkenalkn diri ni sbb baru tau email keluarga. Ni sy Siti Nadzirah Anuar, cucu mak ngah. Lama tak jumpa dgn famili. Last time pn msa raya thn lps. Apa khabar ya semua? Alhamdulillah dapat jgk info psl famili kt blog keluarga Hajah Noor. Thanks 2 Rahimi (tergerak nak msg dia kt facebook) coz inform psl blog famili ni.

Ziera sebenar-benarnya amat rindukn famili. Ni pn curi masa study nak tulis email nih. Rindu yang amat. Dah terlalu lama tak jumpa n join famili day. Sebak hati sebab terlalu terkilan dengan keadaan famili ziera sendiri yang mungkin makin menjauh dari Keluarga Hajah Noor. Maafkan ziera. Ziera tak tau nak kata apa. Tapi yang penting doa Ziera tak prnah putus untuk keluarga kita.

16hb April 2010, ziera start final exam utk semester 2 nih. Ziera skrg kt UKM, Bangi. Amik course Pendidikan Matematik (minor fizik). Sekarang dah semester 2. Ada lg 3 thn utk tamat ijazah. InsyaALLAH. Doakan kejayaan Ziera ya.

Ya ALLAH,
Aku mohon pada-Mu, jangan Kau jauhi aku dari mereka yang kukenali, yang kusayangi, yang kurindui...
Kerna aku hanya punya mereka sebagai penghibur hatiku kala aku berduka...
Kerna aku akan tersenyum sekiranya mereka turut tersenyum...

Ya Rabb,
Rapatkanlah hubungan yang kian jauh ini dengan kasih sayang-Mu...
Jernihkanlah yang keruh antara kami dengan redha-Mu...
Suburkanlah rasa kasih dan cinta antara kami dengan sifat-Mu Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...
Murahkanlah rezeki dalam kalangan kami dengan rezeki yang halal tiada yang haram mahupun shubhah dengan sifat pemurah-Mu...
Dan pertemukanlah kami semula di syurga-Mu dengan sifat-Mu Yang Maha Pengampun...

Ya Rahim,
Keluargaku itulah yang Kau jadikan salasilah dari mereka maka wujudnya aku...
Mengalirnya darah mereka dalam tubuhku dengan kekuasaan-Mu...
Jangan Kau letakkan jurang antara kami lantaran kesilapan kami...
Ampuni diriku dan khilafku atas kealpaanku...
Dekatkanlah kami dengan rahmat-Mu...

Ya ALLAH...
Aku bersyukur kerna pada saat ini Kau bukakan pintu hatiku untuk mengembalikan ikatan kekeluargaan ini dalam hidupku...
Setelah sekian lama diri ini menyepi...
Kau hadirkan secebis rasa rindu, kemudian bercambah menjadi rindu yang mendalam di kala ini...
Alhamdulillah...aku bersyukur hanya pada-Mu Yang Maha Pencipta...
Mencipta aku dengan salasilah keluarga Hajah Noor Saat...

Amin...

InsyaALLAH...semoga ikatan ini akan selamanya di bawah payungan rahmat-Nya...

"Yang jauh kita rapatkan....Yang rapat kita dekatkan...Yang dekat kita mesrakan..."

Sekian, wassalam...

p/s : Andai ada trsalah kata, harap dimaafkan...
Maafkan segala khilaf Ziera dan keluarga pada kalian....

No comments: